Poesi mens vi puster 47

Tulipanen som opnar seg,

utfalding av seks

bleike kronblad: ei fiksert lukkartid

i kvart blad: nervetråden av lengt

mellom feste og utspring

gapet mellom ynskje og realitet

pollen løysest opp, samankitta seigt

storknar

gule klumpen på det tyngste bladet

tyngjest

falmar fell

ut av ifrå

tulipanenes pupill, det gulsvarte katteauget:

blenken mellom pliktoppfyllande vilje og inneklemd raseri.

– Inger Bråtveit og Cecilia Hansson
fra samlingen Loveprosjekt (2009)


1 responses to “Poesi mens vi puster 47

  • Mona

    Hei Rullerusk! Jeg vil svært gjerne sende deg en mail, men får delivery fail når jeg prøvde mailadressen du oppga her:
    rannweigv@gmail.com.
    Har du en annen mail jeg kan nå deg på? Eller har du mulighet til å sende meg en mail på mona.gronningen@gmail.com slik at jeg kan svare deg der? Det er veldig viktig!
    På forhånd takk,
    mvh Mona :)

Legg igjen en kommentar