På tide å oppdatere

catandgirllibrarian

Jepp, det er definitivt på tide å oppdatere stereotypen på en bibliotekar. De strenge grå damene med hårknute som hysjer har jeg aldri vært borti. Min stereotype på bibliotekar er mer lik den for kulturkjerring/SV-kjerring: kort hår i «kjekk» frisyre, gjerne farget hennarødt. Kjøper alle klær på UNO og Design Forum, lange sølvøredobber, drikker urtete av unike keramikkopper, leser mye Hamsun og Sigrid Undset, maler akvareller og steller hagen på fritida, hysjer ikke på ungdommen men prøver å få dem til skjønne Ibsen egentlig er superviktig. Men jeg er selvsagt ikke sånn (bortsett fra at jeg digger Ibsen og har en tendens til å gå med store øreringer og sist bussen kjørte forbi Design Forum så syntes jeg at klærne i vinduet var litt fine og dessuten så… OMG!! Jeg er på vei dit er jeg ikke?? ?Hjeeeeelp….).

Cat and Girl

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

4 responses to “På tide å oppdatere

Legg igjen en kommentar

Følg meg

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 285 andre følgere

